Hanka Havlová

Psychoterapeutka, trenérka emoční inteligence,
enneagramu a NLP, kouč, lektorka

Věnuji se individuální i skupinové terapii, jsem trenérkou emoční inteligence, lektorkou a koučkou. Zajímá mě propojení tří center inteligence – těla, emocí a mysli.

Mým největším zájmem je člověk. Jeho schopnost porozumět sobě, svým emocím, svému tělu, pracovat velmi prakticky se svými jedinečnými zdroji, být šťastný a zažívat životní naplnění a fungovat v rámci společenství.

Baví mě nalézání originálních přístupů na míru klientovi, práce s tělem, hudbou, pohybem, NLP, mindfulness, obrazem a slovem, vůněmi.

Jsem facilitátorkou Maitri dýchání. Ve své nabídce mám také psychospirituální poradenství.

Mám dlouholetou (od 2004) zkušenost s tvorbou a pořádáním workshopů, častými skupinami jsou pedagogové, rodiče, rodiny a leadři. Srdeční záležitostí je projekt rodinných kempů Království – rodina jako bytost

Pracuji jako terapeutka pro Sociální kliniku Jsem členkou Českého institutu biosyntézyČeské asociace PBSP, Českého institutu pro psychotraumatologii a EMDR 

Pracuji pod supervizí.

Aktuálně jsem ve výcviku párové terapie u Pavla Rataje a Honzy Vojtka a mohu nabídnout i práci s páry.

 

Kde mě potkáte?

Terapeutickou praxi mám v Trutnově, Hradci Králové, Praze a Liberci.

Na zakázku pracuji pro školní a firemní týmy po celé ČR jako lektorka, trenérka emoční inteligence a kouč.

Od roku 2009 vedu pravidelný komunikační klub pro děti liberecké školy DOCTRINA.

O letních prázdninách vedu rodinné kempy Království a Pohádka v sedle 

Ceny individuálních setkání
  • Psychoterapie: Trutnov 900 Kč/h, Praha, Liberec, HK 1100 Kč/h. Ráda pracuji s formátem 1,5 hodiny.
  • Koučink: osobní 2800 Kč/1,5h, firemní 6000 Kč/1,5h
  • Celodenní Maitri dýchání: 6000 Kč

Pokud jste se ocitli v těžké životní a finanční situaci, prohlédněte si podmínky Sociální kliniky.

Nejoblíbenější vzdělání
  • Psychoterapeutický výcvik v biosyntéze (2020)
  • Psychoterapeutický výcvik PBSP ® (2010)
  • Výcvik práce s tělem a emocemi – MAITRI breathwork ® (2015)
  • Výcvik EMDR a Gearbox pro práci s traumatem, EMDR pro děti, Neurofyziologie a EMDR (2022-2023)
  • Enneagram teacher – ETPTTM školy Trifold School of Enneagram, USA (2008)
  • Výcvik v práci s mimořádnými stavy vědomí a práce s tělem a rituálem školy americké psychoterapeutky Jeneane Prevatt, Ph.D. (Jyoti) (2010)
  • Filozofický seminář na Masarykově univerzitě v Brně obor systematická a klinická psychologie (2005)
  • Certifikační vzdělání Projekt LESK – Lektor emočních a sociálních kompetencí, ENNEA ČR
  • Práce s traumatem, (Yvonna Lucká, Luboš Kobrle, Maggie Kline, Somatic experience ®)
  • The Enneagram in Business, Train-The-Trainer Program,G.Lapid-Bogda, PhD., Boston Business School (Basel, Swiss)
  • Coaching with the enneagram certificate program (ICF), G.Lapid-Bogda, PhD., Boston Business School (Santa Fe, New Mexiko)
  • Leadership – Intercultural and Communication Skills in International Adult Education, Malta
  • Neverbální komunikace – MUDr. PhDr. M. Krejčíř
  • Mindfulness – opakované retreaty a pravidelné vedení v práci s myslí thajské budhistické školy Dhammakaya
  • Ridhwan Diamond Approach retreat – A. H. Almaas
  • Vedení councilu,  Galit a Shay Hanien (Izrael)
  • Emoční tréninky: 14 let s VEVA CZ, 10 let pod vedením Mistra Prasadama (Diamond Approach)
  • masérská licence, aromaterapeutická masáž
  • a další kurzy z oboru psychologie a terapie, koučinku, leadershipu, enneagramu, neverbální komunikace, NLP, doma i ve světě
Zahraniční projekty
  • Emotional Inteligence (Soft skils – Empowered Parents, 2014, lektorka 

  • Lektorka a národní koordinátorka programu Grundtvig Learning Parentship: Soft skils – Empowered Parents, 2014 – 2015

  • Lektorka a spoluautorka mezinárodního projektu TEK (Tanec, emoční inteligence a komunikace – zkoumání souvislostí ve 3 základních úrovních inteligence, jejich interakce a hledání nástrojů jejich integrace pro zvýšení kvality každodenního života, s Blankou Junovou a Raducou Vojáčkovou), 2010

  • Lektorka mezinárodního projektu OUTDOOR PARENT EDUCATION for parents and educators (PBSP – How people became themselves), 2011 – 2013

  • Emotional Inteligence – Horsing  (Soft skils – Empowered Parents), 2015

     

Osobní cesta

Ze závěrečné práce psychoterapeutického výcviku v biosyntéze „Cesta Ctností a Neřestí, Biosyntéza a emoční inteligence“, 2021 

„Je mi asi jedenáct. V noci se často probudím a musím myslet na to, jaký je smysl života tady na Zemi. Taky si zkouším představit nekonečnost vesmíru – z toho se mi zatočí hlava a zase usnu. Ve dnech zkouším najít dospělého nebo knihu, kteří mi dají odpověď. Dost marně. Pak jednou v létě sedím na louce, na kopci pod lesem… a PUF… zase se to stalo. Moje srdce se rozšíří všude, všechno zaplaví světlo, štěstí a sladkost. Vstávám a běžím do údolí. Mám odpověď. Smyslem lidského života je být šťastný.“

Myslela jsem tenkrát, že to tak mají všichni lidé – že je to lidská vlastnost. Stačí si sednout tak na deset minut na louku a přijde tohle štěstí. A pak, časem, jsem na to na dlouhá léta zapomněla. Lidé kolem mě o ničem takovém nemluvili. Vyrostla jsem. Žila jsem jako námořník na zběsile rozbouřených vlnách emocí a hledala nějaký způsob, jak moře uklidnit. Mojí Polárkou na cestách, mým magnetem, byl ten pocit z louky. Dělala jsem cokoli, co mi umožňovalo žít své vnitřní obrazy tak, že byly srozumitelné druhým. V roce 1999 jsem se jako žurnalistka poprvé setkala s emoční inteligencí – oborem, který na vědeckých základech nabízel možnost chytře nakládat se svými emocemi („… tak, aby tělo bylo zdravé a srdce šťastné.“)

Z kariéry grafičky a publicistky, která měla osobní sebepoznání jako koníčka, jsem skočila rovnýma nohama do přednášení emoční inteligence pro pedagogy a manažery. Potřebovala jsem se rychle naučit, jaké minimum teorie je vyvážené k tomu, aby hlavy klientů porozuměly a uvěřily souvislostem, jejich těla se uklidnila a uvolnila a oni se tak cítili bezpečně a zvědavě a mohli prozkoumávat zákoutí srdce a emocí. U učitelů jsem navíc měla osobní vizi – předat jim nástroje k zvládání vlastních emocí tak, aby to uměli naučit i děti.

Časem jsem opustila svůj časopis a postupně ztratila přehled o novinkách v grafických programech. Otevřel se mi prostor pro studium psychoterapie, psychologie, neurofyziologie. Získala jsem dost času pro svoji zvídavost a souběžná práce s klienty umožňovala prověřovat, jaké nástroje vedou k osobní spokojenosti, spolupráci a zájmu podporovat život.

Psychoterapeutické směry, jako jsou Biosyntéza, PBSP, Somatic experience či nově EMDR jsou drahokamy, které jsem na své cestě potkala. Mají hlavu a patu a srdce. Jsou srozumitelné i intuitivní, seriózní i hravé. Vědí o esenci.

Rezonují mi svými svými principy:

  • jít s klientem z místa, které funguje nejlépe
  • důvěřovat životu, který vše propojuje
  • důvěřovat pulsaci života
  • propojením srdce, těla a hlavy otevřít cestu k integraci s tím, co nás přesahuje.

Tyto koncepty přesně odpovídají tomu, co funguje u mých klientů.

Uklidňují moji hlavu logikou teorií, mému srdci dávají jemnost terapeutických přístupů a mé duši cestu domů. Štěstí na louce.